PM²4EUfunds Nastavne aktivnosti
Nastava
će uključivati sledeće aktivnosti:
Nastavni plan i program će biti revidirani kako bi se integrisala PM2 metolodologija u okviru predmeta “Međunarodni razvojni projekti” na nivou osnovnih akademskih studija, studijski modul Upravljanje projektima, Fakultet tehničkih nauka, Univerzitet u Novom Sadu. Ovaj izborni predmet (šifra predmeta IM1046; ESPB 4) je akreditovan 2020. godine i održavaće se u šestom (letnjem) semestru, tokom svake godine projekta, počev od školske 2022/2023. Očekivani broj polaznika kursa je više od 40 po godini.
Kurs obuhvata:
Kurs će angažovati tri predavača (Lalić, Gračanin, Ćirić Lalić) i eksterne stručnjake kao gostujuće predavače u blokovima nastave od 15 nedelja, po tri sata svaki, nakon čega sledi vođenje i priprema za prezentaciju projekta.
Struktura kursa &
ključne teme:
Metode nastave će uključivati interaktivna predavanja i pružiti teorijsku osnovu za primenu naprednih alata i tehnika u različitim oblastima primene u upravljanju projektima EU. Osim toga, studenti će raditi na analizi studija slučaja, simulacijama procesa upravljanja projektima i učestvovati u grupnim diskusijama tokom praktičnog rada. Na kraju, podeljeni u timove tokom semestra, pripremiće završni predlog projekta. Vežbe će podsticati grupni rad i učenje kroz igru.
PM²4EUfunds Trening aktivnosti
PM²4EUfunds Akademija je namenjana organizacijama civilnog društva (OCD) i studentskim aktivistima, a predstavljaće godišnji program obuke na univerzitetskom nivou, počevši od druge godine projekta.
U
okviru trening akademiće će biti angažovana četiri predavača (Lalić,
Gračanin, Ćirić Lalić, Marjanović) i najmanje četiri eksterna stručnjaka u
četiri modula, po 12.5 sati.
Struktura treninga & ključne teme:
Pristup obuci odvija se u tri faze – Analiza, Dizajn i Razvoj, Impelementacija – predstavlja dinamičan i fleksibilan vodič za izgradnju efikasnih alata za obuku i podršku razvoju kompetencija.
PM²4EUfunds Aktivnosti Diseminacije
Ključne
aktivnosti u okviru diseminacija obuhvatiće organizaciju Master Class – ova (po
jedan svake godine projekta) koji će se baviti jedinstvenim izazovima
upravljanja i sprovođenja projekata finansiranih putem EU grantova.
Teme:
Biće organizovane tri virtuelne panel diskusije internacionalnog karaktera. Ove panel diskusije će okupiti predstavnike različitih visokoškolskih institucija, javne uprave, praktičare PM² metodologije kako bi podelili svoja lična iskustva u projektima finansiranim od strane EU.
Pristup e-učenja kroz 5-vrata:
Inovativni pristup učenju, pristup e-učenja kroz 5-vrata (Biblioteka, Kafić, Igraonica, Šuma, Ocenjivanje), kombinuje različite stilove učenja koji će biti integrisani u razvoj PM24EUfunds modula.
Biblioteka sadrži
sve resurse za ceo modul, kao što su predavanja, materijal za čitanje, video
materijali, studije slučaja, članci, reference, drugi istraživački materijali i
različiti obrasci potrebni za modul. Kao i kod svih vrata, Biblioteka takođe
uključuje različite aktivnosti koje pomažu u stečenom znanju.
Kafić omogućava
pristup aktivnostima koje učesnici obavljaju kroz interakciju s drugim osobama,
angažovanje i sticanje znanja u saradnji s drugima, i u timu.
Igraonica pruža
prilike za istraživanje, kao što su simulacije, eksperimentisanje metodom
pokušaja i greške ili igre. Neke od ovih aktivnosti mogu se obaviti samostalno,
ali mnoge će zahtevati učešće drugih učesnika.
Šuma pruža
mogućnost individualnog razmišljanja o određenim sadržajima i/ili aktivnostima podstaknutim
instrukcijama, ali i različitim medijima i aktivnostima gde učesnik preuzima
ulogu posmatrača.
Ocenjivanje zahteva
od učesnika da pristupe i polože automatizovani test koji se nalazi na
platformi za e-učenje. Testovi su nasumično odabrani iz šireg seta pitanja i
testiraju sticanje određene baze znanja, ali ne mogu se odnositi na iskustva
stečena tokom učenja.
Polaznici
mogu pristupiti modulu putem online platforme (Moodle) koju održava UNS: https://sova.uns.ac.rs/.
Metodološko/didaktički
pristup dodatno se oslanja na dublje razumevanje različitih kanala učenja,
uključujući pristup "nauči me, pokaži mi, radimo zajedno, radimo sami
uz podršku" koji će se fokusirati na efikasnost isporuke, uključujući
kanale aktivnosti vođenih instruktorom, samostalno učenje, praktični rad,
eksperimentisanje na poslu i deljenje najboljih praksi među korisnicima.